joi, 27 august 2020

Scoaterea unui verset din contextul sau poate promova foarte usor o explicatie falsa: Ioan 17:3.

 

SCOATEREA UNUI VERSET SAU PARTI DIN EL DIN CONTEXT, POATE PROMOVA INVATATURI FALSE:

"NU TREBUIE SA TRECEM PESTE CE ESTE SCRIS", NE SPUNE CLAR APOSTOLUL PAVEL":

6. Fratilor, pentru voi am spus aceste lucruri... cu privire la mine si la Apolo, CA PRIN NOI INSINE, SA INVATATI "SA NU TRECETI PESTE CE ESTE SCRIS".1Corint.4:6.

Iisus sa aparat de Diavol, spunandu-i simplu: "Este Scris". Si noi putem urma exemplul lui Hristos si al lui Pavel!

Altfel noi putem rastalmaci scripturile prin scoaterea din context a adevarului complet, spre pierzarea noastra!

Scoaterea din context a unui verset, sau comentarea lui doar pe jumatate poate afecta grav sensul si ne poate oferi baza unei doctrine false! De aceea nu trebuie scos din contextul capitolului, al evangheliei si epistolelor sale:

Sa luam ca exemplu versetul din Ioan 17:3; Ioan 3:16.

3. "Si viata vesnica este aceasta: sa Te cunoasca pe Tine, singurul Dumnezeu adevarat, SI PE Isus Hristos pe care L-ai trimis Tu", apoi armonizezi cu Ioan 3:16 si cu urmatoarele versete prezentate mai jos:

25. Neprihanitule Tata, lumea nu Te-a cunoscut; dar Eu Te-am cunoscut, si acestia au cunoscut ca Tu M-ai trimis.

26. Eu le-am facut cunoscut Numele Tau si li-l voi mai face cunoscut, pentru ca dragostea cu care M-ai iubit Tu sa fie in ei, si Eu sa fiu in ei." Ioan 17:3,25,26.

11. Si marturisirea este aceasta: Dumnezeu ne-a dat viata vesnica, si aceasta viata este in Fiul Sau.

12. Cine are pe Fiul are viata; cine n-are pe Fiul lui Dumnezeu n-are viata.

13. V-am scris aceste lucruri ca sa stiti ca voi care credeti in Numele Fiului lui Dumnezeu aveti viata vesnica. 1 Ioan 5:11-13

35. Isus le-a zis: "Eu sunt Painea vietii. Cine vine la Mine nu va flamanzi niciodata; si Cine Crede In Mine nu va Inseta niciodata.

53. Isus le-a zis: "Adevarat, adevarat va spun ca, daca nu mancati trupul Fiului omului si daca nu beti sangele Lui, n-aveti viata in voi insiva.

54. Cine mananca trupul Meu si bea sangele Meu are viata vesnica; si Eu il voi invia in ziua de apoi.

55. Caci trupul Meu este cu adevarat o hrana, si sangele Meu este cu adevarat o bautura.

56. Cine mananca trupul Meu si bea sangele Meu ramane in Mine, si Eu raman in el. Ioan 6:35, 53-56.

Din acest motiv Domnul a introdus Cina, pentruca discipolii sai sa faca lucrul acesta simbolic, mancand painea si band vinul, pana la venirea sa, ca sa-si aminteasca de sacrificiul sau! Painea si Vinul sunt simbolurile potrivite pentru Trupul si Sangele Domnului NOSTRU Iisus Hristos. Amin!

In contextul acestor versete si a altora Domnul Iisus i-a spus lui Pavel urmatoarele:

17. "TE-AM ALES din mijlocul norodului acestuia si din mijlocul Neamurilor la care te trimit,

18. Ca sa le Deschizi Ochii, sa se intoarca de la intuneric la LUMINA, si de sub puterea Satanei la Dumnezeu; si sa Primeasca, Prin Cin Mine, Iertare de pacate si mostenirea impreuna cu cei sfintiti." Faptele 26:17,18.

In Concluzie: Viata vesnica se peimeste doar prin Credinta in Numele lui Isus pe care l-a trimis Dumnezeu, si nu prin cunoasterea lui Iehova. "Cunoasterea lui Iehova" are loc in sens mai larg, si EA trebuie sa cuprinda TOT ce ne spune Biblia in contextul capitolului, al cartii si epistolelor dar si in TEMA SA PRINCIPALA: IISUS HRISTOS.

"CINE IL VA CUNOASTE PE FIUL IL CUNOASTE SI PE TATAL, A SPUS DOMNUL!

Apostolul Petru plin de Duhul Sfant, ne spune Biblia, a spus:

12. In Nimeni Altul nu este mantuire: caci nu este sub cer NICIUN ALT NUME dat oamenilor in care trebuie sa fim mantuiti."Fapte 5:12.

Atunci: viata vesnica se primeste prin cunoasterea numelui lui Iehova, s-au prin Credinta in Numele lui Iisus Hristos? Ce raspuns dati in urma analizarii versetului, Ioan 17:3? De ce a adaugat IIsus Hristos ca pe langa Tatal, trebuie sa fie cunoscut si EL?

3. "Si viata vesnica este aceasta: sa Te cunoasca pe Tine, singurul Dumnezeu adevarat, si pe Isus Hristos pe care L-ai trimis Tu." Ioan 17:3.

In foto: mancand din paine si band din cupa cu vin, ucenicii Domnului se impartaseau simbolic din Trupul si Sangele sau! Draga frate si sora, faci si tu lucrul acesta la Cina Domnului nostru Iisus Hristos?

YOUTUBE.COM
SCOATEREA UNUI VERSET SAU PARTI DIN EL DIN CONTEXT, POATE PROMOVA DOCTRINE FALSE: "NU TREBUIE SA TRECEM PESTE CE ESTE SCRIS", NE SPUNE CLAR APOSTOLUL PAVEL":...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu